Nova zbirka kazalnikov kakovosti: Izobraževanje odraslih na daljavo, kombinirano in hibridno izobraževanje

Ljubljana, 03. 11. 2022
Publikacija obravnava pomembno in aktualno področje izobraževanja odraslih – izobraževanje na daljavo, kombinirano in hibridno izobraževanje.
Kazalniki dopolnjujejo že obstoječo zbirko kazalnikov kakovosti za področje izobraževanja odraslih (Kazalniki kakovosti izobraževanja odraslih, Rezultati in učinki izobraževanja odraslih). Zbirka kazalnikov kakovosti za izobraževanje odraslih tako ostaja temeljna zbirka in vodilo za vse, ki premišljujejo o načinih presojanja in razvijanja kakovosti v izobraževanju odraslih, pričujoča zbirka kazalnikov kakovosti pa se vsebinsko osredinja na vidike kakovosti, ki zadevajo izobraževanje odraslih na daljavo, kombinirano in/ali hibridno izobraževanje.
Avtorji publikacije dr. Tanja Možina, Sonja Klemenčič in dr. Marko Radovan so v uvodnem poglavju posebno pozornost namenili predstavitvi in osvetlitvi konceptualnega okvirja, ki vplival na njihove premisleke o tem, kaj je pomembno, ko govorimo o kakovosti tega izobraževanja. Osvetlili so razvoj izobraževanja na daljavo, opredelili temeljne pojme obravnavane problematike, se poglobili v vplive teorij učenja in opredelili strokovna izhodišča in načela izobraževanja na daljavo, kombiniranega in/ali hibridnega izobraževanja, pri čemer so izpostavili pomembne vidike kakovosti načrtovanja in izpeljave izobraževanja odraslih, ki poteka na daljavo, kombinirano ali kot hibridno izobraževanje.
Zbirka je vsebinsko strukturirana tako, da opredeljuje področja kakovosti izobraževanja odraslih (skupaj deset področij – za vsakega od njih publikacija vsebuje zapis strokovnih izhodišč), podpodročja kakovosti, kazalnike kakovosti (z izborom posameznih kazalnikov kakovosti, ki bodo predmet analize, presojo kakovosti poglobimo in jo usmerimo v natančneje določen predmet analize), standarde kakovosti, ki opisujejo, kakšna je opredeljena ali pričakovana raven kakovosti pri tem kazalniku in merila kakovosti - po njih presojamo, ali organizacija, ki izobražuje odrasle, v celoti ali delno dosega opredeljeni standard kakovosti. Za snovanje izboljšav in razvoja kakovosti različnih vidikov izobraževanja odraslih na daljavo, kombiniranega in/ali hibridnega izobraževanja zajema vsako obravnavano področje kakovosti tudi strokovna priporočila za nadaljnji razvoj kakovosti.
Kazalniki dopolnjujejo že obstoječo zbirko kazalnikov kakovosti za področje izobraževanja odraslih (Kazalniki kakovosti izobraževanja odraslih, Rezultati in učinki izobraževanja odraslih). Zbirka kazalnikov kakovosti za izobraževanje odraslih tako ostaja temeljna zbirka in vodilo za vse, ki premišljujejo o načinih presojanja in razvijanja kakovosti v izobraževanju odraslih, pričujoča zbirka kazalnikov kakovosti pa se vsebinsko osredinja na vidike kakovosti, ki zadevajo izobraževanje odraslih na daljavo, kombinirano in/ali hibridno izobraževanje.
Avtorji publikacije dr. Tanja Možina, Sonja Klemenčič in dr. Marko Radovan so v uvodnem poglavju posebno pozornost namenili predstavitvi in osvetlitvi konceptualnega okvirja, ki vplival na njihove premisleke o tem, kaj je pomembno, ko govorimo o kakovosti tega izobraževanja. Osvetlili so razvoj izobraževanja na daljavo, opredelili temeljne pojme obravnavane problematike, se poglobili v vplive teorij učenja in opredelili strokovna izhodišča in načela izobraževanja na daljavo, kombiniranega in/ali hibridnega izobraževanja, pri čemer so izpostavili pomembne vidike kakovosti načrtovanja in izpeljave izobraževanja odraslih, ki poteka na daljavo, kombinirano ali kot hibridno izobraževanje.
Zbirka je vsebinsko strukturirana tako, da opredeljuje področja kakovosti izobraževanja odraslih (skupaj deset področij – za vsakega od njih publikacija vsebuje zapis strokovnih izhodišč), podpodročja kakovosti, kazalnike kakovosti (z izborom posameznih kazalnikov kakovosti, ki bodo predmet analize, presojo kakovosti poglobimo in jo usmerimo v natančneje določen predmet analize), standarde kakovosti, ki opisujejo, kakšna je opredeljena ali pričakovana raven kakovosti pri tem kazalniku in merila kakovosti - po njih presojamo, ali organizacija, ki izobražuje odrasle, v celoti ali delno dosega opredeljeni standard kakovosti. Za snovanje izboljšav in razvoja kakovosti različnih vidikov izobraževanja odraslih na daljavo, kombiniranega in/ali hibridnega izobraževanja zajema vsako obravnavano področje kakovosti tudi strokovna priporočila za nadaljnji razvoj kakovosti.
Več o dogodku si lahko preberete v prispevku v e-Novičkah.