Krepitev vseživljenjskega učenja 2024-2029

Splošni podatki

Naziv projekta Krepitev vseživljenjskega učenja (krajše Krepitev VŽU: OP27.00298)
Časovni okvir 1. 11. 2023 – 30. 6. 2029
Vrednost projekta 5 mio EUR
(Predvidena sredstva na sklopu 2: 1.028.978,22 EUR, od tega DDV: 14.358,36 EUR)
Financerja Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+).
Osebe za stik Vodja projekta na ACS:
Jasmina Poličnik
M: +386 31 244 709
E: jasmina.policnik@acs.si
Vodja sklopa 2: Presojanje in razvijanje kakovosti izobraževanja s poudarkom na digitalizaciji
dr. Tanja Možina
T: 01 5842 577
E: tanja.mozina@acs.si
Skrbnik pogodbe Lidija Fischinger

Namen in cilji

Projekt Krepitev vseživljenjskega učenja je namenjen izboljšanju dostopa do izobraževanja odraslih in povečanju njihove vključenosti v vseživljenjsko učenje v Sloveniji. 

Cilj projekta je povečati splošno zavedanje o pomenu vseživljenjskega učenja, ki bo prispevalo k izboljšanju kompetenc odraslih za delovanje v sodobni družbi.

Projekt primarno nagovarja izobraževalce, ki izvajajo razvojno in strokovno-izobraževalno delo z odraslimi, še posebno z ranljivimi ciljnimi skupinami. Rezultati razvojnega dela projekta bodo neposredno koristni tudi za načrtovalce izobraževalnih politik, socialne partnerje in ranljive skupine odraslih.
 
***
Področje kakovosti izobraževanja odraslih pokriva projektni sklop 2: Presojanje in razvijanje kakovosti izobraževanja, v katerem bo poseben poudarek na digitalizaciji in razvoju orodij za kakovostno izvajanje izobraževanja na daljavo ter hibridno izobraževanje. 

Namen aktivnosti pri sklopu 2 je zagotoviti nadaljnjo razvojno podporo izobraževalnim organizacijam pri razvoju njihovih notranjih sistemov kakovosti. Aktivnost je namenjena tudi razvoju programov za krepitev kompetenc strokovnih delavcev in drugih izobraževalcev odraslih in sicer: krepitev temeljnih andragoških kompetenc ter kompetenc za načrtovanje in izvajanje izobraževanja na daljavo, kombiniranega in hibridnega izobraževanja ter kompetenc za presojanje in razvijanje kakovosti. Osredotočili se bomo tudi na razvoj tiskanih in spletnih učnih virov ter IKT orodij v podporo kakovostnemu načrtovanju, izvajanju ter presojanju in razvijanju kakovosti izobraževanja odraslih. Vzdrževali ter nadgradili bomo spletni portal Mozaik kakovosti.

Opis

Projekt Krepitev vseživljenjskega učenja se osredotoča na štiri glavne vsebinske sklope:

1. Razvoj pismenosti in temeljnih zmožnosti odraslih – z namenom povečanja socialne pravičnosti in dostopnosti izobraževanja, še posebej za ranljive skupine.
2. Presojanje in razvijanje kakovosti izobraževanja – s poudarkom na digitalizaciji in razvoju orodij za kakovostno izvajanje izobraževanja na daljavo ter hibridno izobraževanje.
3. Krepitev svetovalne dejavnosti – z razvojem novih pristopov, gradiv in usposabljanj za svetovalce v izobraževanju odraslih.
4. Razvoj zelenih kompetenc – z namenom prilagajanja na zeleni prehod in spodbujanja vključenosti odraslih v izobraževanje o zelenih temah.

V sklopu projekta Krepitev vseživljenjskega učenja bomo skupaj razvili 2 javno veljavna programa za odrasle in 13 programov usposabljanja strokovnih delavcev ter razvili raznolika gradiva (1 strokovna monografija, 17 strokovnih gradiv, 5 izobraževalnih filmov, 1 nov spletni medij podkastov,  2 nadgradnji spletnih portalov, 2 aplikaciji) za podporo strokovnim delavcem in odraslim v izobraževanju odraslih.

Projekt se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, prednostne naloge Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela ter zasleduje specifični cilj Spodbujanje vseživljenjskega učenja, zlasti prožnih možnosti za izpopolnjevanje in prekvalifikacijo za vse, ob upoštevanju podjetniških in digitalnih veščin, boljše predvidevanje sprememb in zahtev po novih veščinah na podlagi potreb trga dela, olajševanje prehodov med delovnimi mesti in spodbujanje poklicne mobilnosti.

Načrtovani rezultati

V drugem sklopu projekta, ki nosi naslov Presojanje in razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih s poudarkom na digitalizaciji, so načrtovane naslednje aktivnosti: 

Aktivnost 2.1 Razvoj kakovosti izobraževanja odraslih na daljavo, kombiniranega in hibridnega izobraževanja    
Aktivnost 2.2: Razvoj interaktivnih spletnih učnih virov
Aktivnost 2.3: Razvoj IKT orodij v podporo načrtovanju, izvajanju, presojanju in razvijanju kakovosti izobraževanja odraslih

Načrtovani so naslednji temeljni rezultati znotraj sklopa:
  • Trije programi usposabljanja oz. spopolnjevanja za kakovostno načrtovanje in izvajanje izobraževanja odraslih s poudarkom na oblikah izobraževanja na daljavo, kombiniranega in/ali hibridnega izobraževanja.
  • Eno strokovno gradivo z usmeritvami in priporočili za pripravo spletnih interaktivnih učnih virov.
  • Ena nadgradnja spletnega portala Mozaik kakovosti, na katerem lahko izvajalci pa tudi druga strokovna javnost dostopa do pripomočkov, priporočil in dobrih praks ter izobraževalnih filmov o opredeljevanju, presojanju in razvijanju kakovosti izobraževanja odraslih.
Obdobje izvajanja aktivnosti sklopa traja od 1. 6. 2024 do 30. 06. 2029.