Domov
Kdo smo?
O projektu Ekspertna zunanja evalvacija
Razvoj projekta in pomembni mejniki
Trenutne dejavnosti
Register evalvatorjev
Spremljanje in evalvacija projekta
Aktualne vsebine
9. februarja izvedeno prvo letošnje spopolnjevanje omrežja svetovalcev za kakovost
Osrednja tema spopolnjevanja je bilo usposabljanje za uporabo spletnega anketiranja 1KA, ki nam je lahko v podporo pri pridobivanju potrebnih podatkov za presojanje kakovosti IO.
Več...
ACS v letu 2017 usposablja novo skupino svetovalcev za kakovost izobraževanja odraslih
Od 24. januarja do 23. marca na ACS poteka 40-urni Temeljni program usposabljanja svetovalcev za razvoj kakovosti v izobraževanju odraslih, v katerega je vključenih 20 udeležencev.
Več...
Spletna videokonferenca v omrežju svetovalcev za kakovost 15. decembra 2016
Skupaj s svetovalci smo razmišljali o zapisih za strateške dokumente organizacij v zvezi s spremljanjem in presojanjem rezultatov in učinkov izobraževanja odraslih ter projektov.
Več...
Evalvacijska delavnica EZE 2016
14. decembra smo na ACS izpeljali evalvacijsko delavnico o izkušnjah in učinkih letošnjih ekspertnih zunanjih evalvacij. Organizacijam smo podelili potrdila o izpeljanih EZE.
Več...
Izpeljali smo evalvacijska obiska v okviru Ekspertne zunanje evalvacije v izobraževanju odraslih
Evalvacijska obiska v okviru te naloge sta potekala 12. (obisk Ljudske univerze Kranj) ter 13. oktobra (obisk Javnega zavoda Cene Štupar - Center za izobraževanje Ljubljana).
Več...
Druga delavnica omrežja svetovalcev za kakovost v letu 2016
V četrtek, 10. novembra 2016, smo na ACS izpeljali smo drugo letošnjo delavnico v omrežju svetovalcev za kakovost.
Več...
Izobraževalno srečanje organizacij, nosilk Zelenega znaka kakovosti
V četrtek, 27. oktobra, smo izvedli delavnico za organizacije, ki ima veljavno pravico do uporabe Zelenega znaka kakovosti do 31.3.2017 in bodo pravico podaljševale v letu 2017.
Več...
Rezultati in učinki izobraževanja odraslih
Izšla publikacija: Rezultati in učinki izobraževanja odraslih: priporočila za presojanje rezultatov in učinkov izobraževanja, izobraževalnih dejavnosti ter izobraževalnih projektov
Več...
Pristop k samoevalvaciji POKI
Vabljeni k ogledu promocijske knjižice, ki opisuje model samoevalvacije izobraževanja odraslih - pristop POKI. Na voljo je v slovenskem in angleškem jeziku.
Več...
Opredelitve kakovosti in strukturni kazalniki kakovosti v izobraževanju odraslih
V zadnji številki Sodobne pedagogike, katere tematika je kakovost izobraževanja, je objavljen tudi prispevek dr. Tanje Možina o kazalnikih kakovosti v izobraževanju odraslih.
Več...
Spremljanje in evalvacija projekta

Kakovost   Spremljanje in ...

 

Ekspertne zunanje evalvacije se ves čas izvedbe spremljajo in evalvirajo. Še posebej za ta namen imamo po vsaki izvedeni ekspertni zunanji evalvaciji evalvacijsko delavnico, kjer sodelujejo vsi partnerji projekta - ekspertni zunanji evalvatorji, vključene izobraževalne organizacije in Andragoški center Slovenije. Ugotovitve nam služijo za dopolnitev in razvoj modela ekspertne zunanje evalvacije v izobraževanju odraslih.

 
EVALVACIJSKA DELAVNICA V LETU 2012

14. decembra 2012 smo izvedli evalvacijsko delavnico vseh sodelujočih ekspertnih zunanjih evalvatoric in predstavnikov Ljudske univerze Šentjur ter Ljudske univerze Murska Sobota, ki so bili v letu 2012 vključeni v pilotno uvajanje ekspertnih zunanjih evalvacij. Na delavnici smo razpravljali o izkušnjah ekspertnih zunanjih evalvatoric in sodelujočih izobraževalnih organizacijah v procesu ekspertne zunanje evalvacije ter oblikovali skupne zaključke za dograditev koncepta ekspertne zunanje evalvacije v izobraževanju odraslih. Skupno delo smo zaključili s sladkimi dobrotami in z upanjem na nadaljnje uspešno sodelovanje v letu 2013.

Vtisi predstavnikov izobraževalnih organizacij, ki sta sodelovali v pilotnih ekspertnih zunanjih evalvacijah v letu 2012:

  • "Samoocena je bila zelo zahtevna za pripraviti, vzela je tudi veliko časa. A kljub temu je bil pripomoček zelo dobro vodilo, da smo skupaj s sodelavci lahko gradivo pripravili. Čeprav je bilo zahtevno, ne bi na tej poti nič zamenjali."
  • "Pripomoček je bil v veliko pomoč, je spomnil na to, kaj je še smiselno dodati, izpostaviti v samooceni."
  • "Je včasih kdaj tanka meja med lepotnimi popravki in tem, da želiš prikazati, kako delaš dobro. Želiš pokazati pravo sliko in včasih dokazov ni."
  • "Obisk je bil izpeljan profesionalno, po načrtu, brez nepotrebnih zapletov."

Vtisi ekspertnih zunanjih evalvatoric o pilotnih ekspertnih zunanjih evalvacijah v letu 2012:

  • "Število evalvatoric v skupini je bilo optimalno, pozitivno je, da nas je več, saj so tudi argumenti, do katerih pridemo, bolj prepričljivi."
  • "Izbor področij je bil primeren, bolje manj področij in se tista spoznajo bolje oz. bolj poglobljeno."
  • "Obisk je za pridobivanje natančnejše slike o organizaciji zelo pomemben. Obisk je namreč pripomogel k uskladitvi med ekspertnimi zunanjimi evalvatoricami."

 
EVALVACIJSKA DELAVNICA V LETU 2013
10. decembra 2013 pa smo izpeljali že drugo evalvacijsko srečanje s sodelujočimi ekspertnimi zunanjimi evalvatoricami in predstavniki organizacij Srednje zdravstvene šole Celje, Srednje šole za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo Ljubljana ter Razvojno izobraževalnega centra Novo mesto.
 
Nekaj povratnih informacij predstavnikov sodelujočih organizacij:
  • ''Ko smo izvedeli roke, smo se mogoče časa ustrašili, saj je bilo predvideno čez počitnice. Ampak se zavedamo, da je čas vedno problem in je vedno kaj.''
  • ''Vodilo je pripravljeno zelo konkretno, je res dobro vodilo, saj s sodelavko nisva imeli nobenih težav pri pripravi samoocene. Sva pa v pripravo vključevali tudi sodelavce.''
  • ''Pozitivno je bilo, da smo ob pripravi videli vsebinsko, kaj vse imamo. Bila je pozitivna izkušnja, da smo se sodelavci boljše spoznali med sabo, smo spoznali, kaj vse počnemo.''
  • ''Mi smo obiskovali usposabljanja za POKI in so nam vedno govorili: »ti delaš kakovost«. Dodala pa bi še, da lahko imaš 5 listin, a če človek ne začuti kakovosti, potem to ni ok.''
  • ''Ko smo se odločili, da ne gremo v SIQ, smo se mi usmerili v kakovost. Šele takrat, ko smo začutili razbremenjenost, smo se začeli ukvarjati s kakovostjo, izboljšavami. Problem je, da je projektov zelo veliko, vsi nacionalni zavodi razvili svoj sistem, šole pa moramo znati selekcionirati. Če bi želeli vse vzeti od vseh, bi se nam zmešalo. Zato smo pri teh stvareh racionalni – v vaši ekspertni zunanji evalvaciji smo videli eno normalno količino zahtev, vse je bilo razumljivo. Prepričana sem tudi, da bodo iz priporočil v poročilu nastale izboljšave.''
 

Povratne informacije ekspertnih zunanjih evalvatoric:
  • ''Ekspertna zunanja evalvacija je pristop, ki organizaciji pokaže, jo spomni, kaj še sodi v notranji sistem kakovosti. Država bi diktirala, da organizacija mora skrbeti za kakovost, ne pa, kako.''
  • ''Jaz vedno hvalim ACS in tudi tokrat ga bom. Projekt se mi zdi, da je potreben, pomembno, da se izpostavi: strokovnost, sistematičnost, dogovarjanje, usklajevanje (dopisovanje, popravljanje – to je dolgotrajno). Pisati oceno je velika odgovornost!''
  • ''Se strinjam– podpora z ACS je res dobra! Mi je bilo pa letos lažje kot lani.''
  • ''Tudi sama sem opazila vpliv »kilometrine«. Hkrati pa ta vloga zahteva res veliko truda. Še posebej velik zalogaj je zato, ker teče hkrati v več organizacijah.''
  • ''Na ACS je podpora res maksimalna. Če primerjam z drugimi je tukaj vse v detajle dodelano, začrtano, metodologija jasno pripravljena, si voden in si v varnih mejah. Prav tako zelo izstopa vloga koordinatorja, njegova podpora je zelo dobra.''

EVALVACIJSKA DELAVNICA V LETU 2014
Tudi konec leta 2014, natančneje 11. decembra 2014, smo izpeljali tokrat že tretje evalvacijsko srečanje s sodelujočimi ekspertnimi zunanjimi evalvatoricami in predstavniki organizacij Zasavske ljudske univerze Trbovlje, Zavoda za izobraževanje in kulturo Črnomelj, ter Centra za dopisno izobraževanje Univerzum. Tudi letos smo potrdili prav vse, kar smo bili ugotovili že lani in predlani, dodamo pa lahko še:
 
  • ''Vsi razpisi so ob nepravem času.''
  • ''Veliko informacij smo dobili že od prej vključenih, imeli so dobre izkušnje, vedeli smo kaj in koliko dela nas čaka. Dobili smo jasna navodila in težav ni bilo.''
  • ''Naša motivacija je bila povratna informacija evalvatoric – kje smo dobri in kje so še možnosti za izboljšave. O vsem smo bili dobro obveščeni, oviralo pa nas je vprašanje, ali bomo to sploh zmogli, ker je veliko dela z zbiranjem dokazil nam samoumevnih stvari. Druge organizacije se za EZE verjetno ne odločajo zaradi pomanjkanja časa. Ker je za nami uspešno izpeljana ekspertna zunanja evalvacija upamo, da bo enkrat v prihodnje to neko merilo kakovosti tudi pri kakem od razpisov in bomo v prednosti pred drugimi organizacijami.''

EVALVACIJSKA DELAVNICA V LETU 2015
Tudi konec leta 2015, natančneje 16. decembra 2015, smo izpeljali evalvacijsko srečanje s sodelujočimi ekspertnimi zunanjimi evalvatoricami in predstavnicami letos sodelujočih organizacij Centra za izobraževanje in kulturo Trebnje, Invela, Inkubatorja za razvoj podjetništva d.o.o. Velenje, ter Ljudske univerze zavoda za kulturo in izobraževanje Slovenska Bistrica. Tudi letos smo potrdili vse, kar smo ugotovljali že prejšnja leta, dodamo pa lahko še novosti s področja uvedbe spletne aplikacije za oddajo samoocene in novosti pri uvedbi novega vsebinskega področja:
 
  • Letos smo dokumentacijo namesto v fizični obliki evalvatorji pregledovali v e-aplikaciji, prav tako pa so organizacije letos prvič samoocene oddale v elektronski in ne več v fizični obliki. Odzivi evalvatoric: Od začetka je šlo malce težje, potem ko se navadiš, je pa veliko boljše kot fascikli, tudi iz psihološkega vidika. Predstavnice sodelujočih organizacij pa so bile enotnega mnenja, da si evalvacij si ne znajo predstavljati brez te aplikacije, vse je strukturirano in vodeno, sploh si ne znajo predstavljati, kako je to še lani vse potekalo v fizični obliki. Navedle so nekaj primerov, kako bi lahko še izboljšali izkušnjo z delom v spletni aplikaciji, kar bomo skušali omogočiti organizacijam v naslednjem postopku v letu 2016.
  • Letošnja novost je bilo tudi novo vsebinsko področje razvojne naravnanosti organizacije, ki izobražuje odrasle. Prediskutirali smo razumevanje posameznih meril in kako so se izkazala v praksi – če je navkljub razlagi in navodilom prišlo do napačnega razumevanja le-teh. Pri nekaterih smo ugotovili, da bo potrebna še dodatna razlaga z več primeri iz prakse, s katerimi lahko organizacija dokaže doseganje katerega od meril. Težav z vpeljavo novega vsebinskega področja ni bilo, še več, zaradi aktualnosti le-tega so ga organizacije sprejele še z večjim zanimanjem.



 
    

Način vstopanja v projekt
Izobraževanja in usposabljanja
Namen ekspertne zunanje evalvacije
Področja kakovosti
Potek ekspertne zunanje evalvacije
Sodelujoče izobraževalne organizacije
Utrinki iz evalvacij
Dogodki
Tretji del temeljnega usposabljanja za bodoče svetovalce za kakovost

Drugi del temeljnega usposabljanja za bodoče svetovalce za kakovost

Za nami je prvo letošnje spopolnjevanje omrežja svetovalcev za kakovost
 
(C) 2003-2017 Andragoški center Slovenije, datum zadnje spremembe: 03.07.2017, 11:25
zadetki: 0, računalniška izvedba: Franci Lajovic, Robert Šmalc, urednici: Jasmina Orešnik Cunja, Aleksandra Radojc